top of page

Estructura

El Club s’estructura de la següent forma:

  • Els socis i sòcies

  • La Junta Directiva

  • El Director/a Tècnic/a

  • Els entrenadors/es o monitors/es

  • Els delegats i delegades

  • Els jugadors i jugadores

  • Els familiars

Els socis i sòcies

Els socis i sòcies majors de 18 anys són socis de ple dret. 


Els i les menors de 18 anys són sòcies aspirants i hauran de ser representats pel soci o sòcia numerari, que serà el seu pare, mare o tutor/a legal, a l’Assemblea General/Ordinària

.
Quan un jugador/a menor passa a ser major d'edat, es converteix en soci/a de ple dret. El seu pare, mare o tutor/a legal, soci/a numerari fins aquell moment, té l'opció de deixar de ser soci/a comunicant-ho al club pel canal oficial (handbolbcnsants@gmail.com)


La condició de soci es perdrà en cas d’un endarreriment superior a 4 mesos en el pagament de la quota anual i, perquè la baixa sigui efectiva, caldrà la ratificació de la Junta Directiva. 


No hi haurà cap discriminació entre els socis i sòcies per motiu de raça, sexe, religió, ideologia, ni de qualsevol altra condició o circumstància personal.

La Junta Directiva

Escollida d'acord amb el que preveuen els Estatuts del Club, vetllarà pel compliment del present Reglament de Règim Intern en tots els nivells. Totes les decisions de la Junta seran aprovades per majoria simple.


Estarà composta per:

  • President/a

  • Vicepresident/a

  • Secretari/a

  • Tresorer/a

  • Vocals

 

Serà funció de tots els membres de la Junta Directiva, la recerca dels recursos econòmics necessaris (subvencions, publicitat, col·laboracions, sortejos) que complementin els ingressos de socis/es i jugadors/es. En aquesta recerca, la Junta podrà demanar ajuda a tots els socis i sòcies del club.


Abans de començar la temporada haurà de tenir definits i aprovats els objectius, pressupost econòmic, equips, entrenadors/es, monitors/es, material esportiu i activitats de promoció a l’alumnat dels col·legis locals.


Durà la gestió econòmica del Club, mitjançant una administració transparent i controlant la despesa necessària. Elaborarà el pressupost general de l’any, que serà exposat a l’Assemblea General de socis/es per a la seva aprovació.


Serà la representant del Club davant dels estaments oficials i actes que ho requereixin, gestionant tota la documentació i tràmits necessaris per al correcte compliment de l’activitat.


Correspon a la Junta Directiva, el nomenament i cessament de tots aquells càrrecs que componen la gestió esportiva. Aquests càrrecs són el coordinador/a esportiu/va, el director o directora tècnica, el/la fisioterapeuta...


Funcions dels membres de la Junta Directiva:


President/a:

  • ​​Ostentarà la representació legal i jurídica del club.

  • ​Convocarà i dirigirà les sessions de la Junta Directiva i de l'Assemblea General de Socis/es.

  • Trametrà i resoldrà, quan per motius d’urgència ho requereixin, els assumptes propis de la Junta Directiva.

  • Proposarà i impulsarà el pla d’activitats del Club.

  • El seu vot serà diriment en cas d’empat en qualsevol de les sessions celebrades en junta ordinària.

  • Podrà delegar qualsevol de les seves funcions a un altre membre de la Junta Directiva.

 

Vicepresident/a:

  • ​Assumirà les funcions del/de la president/a en cas d’absència, vacant, malaltia o delegació expressa d’aquest.

  • Assistirà a les reunions de la Junta Directiva amb veu i vot.

  • Assumirà les funcions que es consensuïn per la Junta Directiva.

 

Secretari/a:

  • ​Dirigirà les tasques administratives, tindrà cura de l’arxiu i de la resta de documentació.

  • Assistirà a les reunions de la Junta Directiva amb veu i vot.

  • Assumirà les funcions que es consensuïn per la Junta Directiva.

 

Tresorer/a:

  • ​Es responsabilitzarà de la confecció dels pressupostos i informes econòmics.

  • Portarà la gestió comptable del Club.

  • S’encarregarà dels cobraments i pagaments, prèvia autorització, si s’escau, del president.

  • Assistirà a les reunions de la Junta Directiva amb veu i vot.

  • Assumirà les funcions que es consensuïn per la Junta Directiva

 

Vocals:

  • ​​Assistiran a les reunions de la Junta Directiva amb veu i vot.

  • Assumirà les funcions que es consensuïn per la Junta Directiva

  • Podran actuar per delegació, de qualsevol de les funcions dels membres de la Junta Directiva enumerats anteriorment.

 

Per una major eficàcia en la gestió del Club, la Junta Directiva podrà crear comissions associades a les diferents àrees de treball pròpies del Club, que tindran un funcionament amb certa autonomia, i assignarà a cadascuna d’elles les diferents tasques a realitzar.


Les àrees de treball que es consideren bàsiques pel Club, sense excloure noves àrees que puguin aparèixer en un futur, són: 


Àrea Esportiva: Gestionarà totes les feines relacionades directament amb el joc, selecció de jugadors/es, formació d’equips, entrenaments, assignació i canvi d’horaris i entrenaments, interrelació entre equips, queixes de familiars o jugadors, control dels parts lesionats, resolució de qualsevol conflicte esportiu o disciplinari que pugui existir al llarg de la temporada.

Àrea Econòmica i Documentació. Les seves funcions generals seran l’elaboració, control i seguiment de la comptabilitat, control dels cobraments i pagaments, tràmits amb les diferents entitats bancàries, i estaments oficials, gestió de tota la  documentació del club, creació i manteniment d’un arxiu de dades i documents.  
 

Àrea d'Equipaments. Garantirà el perfecte estat, ús i existències del material, selecció i contactes amb el diferents proveïdors i el control d’estocs d’aquests.
 

Àrea de Comunicació i Esdeveniments Socials. Tindrà com a missió la d’informar i fer difusió de les activitats i esdeveniments a través del panell informatiu instal·lat als pavellons locals, de l'espai web del club o qualsevol altre mitjà, la gestió d’esponsorització de tots els equips del club i de la publicitat. S’encarregarà de la preparació i coordinació dels esdeveniments i actes socials.


Les comissions podran estar formades per membres de la Junta Directiva, per a socis i sòcies o per simpatitzants del Club que hi vulguin col·laborar.​

El/La Director/a Tècnic/a

Serà la persona responsable de la coordinació esportiva i nexe d’unió entre la part tècnica del Club i la Junta Directiva.

 

Tindrà capacitat per resoldre el problemes quotidians, mentre que els de més magnitud i els econòmics els posarà en coneixement de la Junta Directiva, la qual procedirà a la seva valoració.

 

Tot i que la figura de Director/a Tècnic/a recaurà sobre una sola persona, n'hi podrà haver una altra que es responsabilitzi de l’esport base, establint dos coordinadors/es esportius, un/a per la competició escolar i l’altre/a per la federada.


Les seves funcions dins de l’àmbit esportiu seran:

  • Coordinar la temporada amb antelació al seu inici, proposant a la Junta Directiva el nomenament i cessament dels entrenadors o entrenadores i dels monitors o monitores.

  • Dirigir tots els grups de treball que formin els equips.

  • Planificar les competicions en les quals participi el Club, en funció de les categories dels equips.

  • Convocar i presidir les reunions de treball amb els entrenadors/es i monitors/es.

  • Informar el Club de tots els assumptes, tant esportius com disciplinaris, per al bon funcionament dels diferents equips, proposant a la Junta Directiva les sancions que entengui necessàries.

  • Participar activament en el control i la tasca dels entrenadors/es i/o monitors/es efectuant les recomanacions tècniques que calgui per millorar els aspectes relatius al funcionament de l’àrea esportiva. 

  • Redactar informes en tots aquells temes esportius que li siguin requerits.

  • Vetllar per fer complir el codi ètic esportiu que garanteixi una educació integral dels nostres jugadors i jugadores.

  • Organitzar i planificar els horaris i el lloc dels entrenaments.

Els/Les entrenadors/es i monitors/es

Han de mantenir sempre els principis i la dignitat del Club, donant suport a la política esportiva i administrativa d'aquest.


Seguiran en tot moment els criteris marcats segons el pla de treball elaborat pel Director/a Tècnic/a i seran la màxima autoritat dins de la pista, tant al moment dels entrenaments com a l’hora de disputar els partits.


En la seva activitat, hauran de complir les següents normes:

  • Dirigir els entrenaments i partits del seu equip.

  • Mantenir la disciplina del grup.

  • No suspendre o modificar horaris o dies d’entrenament sense coneixement del Director/a Tècnic/a. 

  • Inculcar hàbits d’higiene, nutrició, puntualitat, així com de bon comportament envers els seus companys i companyes, als components dels equips contraris, àrbitres i públic.

  • Assistir puntualment a tots els entrenaments, amb la planificació adequada.

  • Assessorar de forma continuada els jugadors/es per a la millora del seu rendiment i la consecució dels objectius, tant individuals com col·lectius.

  • Es dirigiran als jugadors i jugadores de forma correcta, tant als entrenaments com als partits, evitant l’ús d’expressions o gesticulacions que poguessin ferir els seus sentiments.

  • Assistir a les reunions d’entrenadors i entrenadores i complir amb els acords o indicacions que es prenguin.

  • Redactar i entregar al Director/a Tècnic/a, tots els informes i documentació de caràcter esportiu que li siguin requerits.

  • Els entrenadors i entrenadores consensuaran amb l’staff tècnic de l'equip aquelles funcions que, a més de les establertes pel mateix reglament, estimin necessàries que ha de desenvolupar el delegat/da pel bon funcionament de l'equip (gravació de partits, estadístiques...).

  • Els entrenadors i entrenadores acordaran amb els delegats i delegades de l'equip quins seran els canals de comunicació i quina serà la informació que s'intercanviaran pel bon funcionament de l'equip.

Els Delegats i Delegades

Els delegats i delegades són les persones que es relacionen amb tots els agents interns i externs que envolten o formen part d’un equip i que han de fonamentar la seva activitat en tres eixos bàsics: facilitar, comunicar i representar.


En l'àmbit intern, el delegat i delegada ha de treballar per construir relacions de confiança que li permetin actuar com a nexe d’unió entre jugadors/es, entrenadors/es, famílies i club.


Hi haurà un mínim de dos delegats o delegades per cada equip i un màxim de quatre. Col·laboraran constantment amb els entrenadors i entrenadores en el desenvolupament de les activitats de l’equip.


Representen el Club en els partits de competició i s’ocuparan de les següents funcions:

  • Caldrà que l’entrenador o entrenadora consensuï amb el seu staff les funcions a realitzar per cada membre. Per tant, els delegats i delegades hauran de fer les funcions consensuades amb l’entrenador/a a principi de temporada.

  • Fomentaran la unió i la bona relació entre tots els components de l’equip i vetllaran per una correcta actitud de tots ells o elles.

  • Representaran l’equip en els partits, fent d’enllaç entre l’entrenador/a, el club contrari i l’àrbitre.

  • Portaran el registre estadístic de cada partit en funció de les demandes dels entrenadors o entrenadores.

  • Tindran cura del material i de la farmaciola, així com de la seva reposició.

  • Assistiran a les reunions de delegats/des i a totes aquelles que siguin convocats.

  • Planificaran els desplaçaments i difondran els horaris dels partits.

  • Ajudaran en la gestió pertinent en els casos de lesions, informant del protocol a seguir.

  • Informaran puntualment la persona escollida pel Club com a Coordinador/a dels Delegats/des, d’aquells actes que afectin o puguin afectar a la bona marxa esportiva.

  • Col·laboraran de forma voluntària en els esdeveniments on el Club requereixi la seva ajuda, siguin esdeveniments de caràcter esportiu o social.

  • Els delegats i delegades estan obligats a complir amb les normatives i reglaments dels partits i les competicions vigents.

 

Hi haurà una Comissió de delegats i delegades, que estarà formada per un grup reduït de delegats i delegades i un membre de la Junta Directiva, la qual tindrà diferents funcions:

  • Facilitar la comunicació entre els delegats i delegades i el club.

  • Distribució logística del material i farmacioles als equips.

  • Distribució de documentació operativa que facilita el club, que és necessària per a la competició i funcionament dels equips.

  • Distribució entre els delegats i delegades de la informació que sigui d’interès general, per fer arribar aquesta informació a les famílies en el cas d’equips de base, i als jugadors i jugadores en el cas d’equips sèniors.

Els Jugadors i Jugadores

L’objectiu fonamental dels jugadors i jugadores ha de ser el de formar-se socialment i moralment a través de la pràctica de l’handbol. Han de tenir en compte que tota l’organització del Club està destinada a la seva formació i diversió, per tant, han d’assumir responsabilitat i compromís.


Tenen dret a què es respecti la seva intimitat i estaran emparats enfront d’ofenses verbals i/o físiques.


Seran escoltats i podran expressar-se lliurement, amb respecte vers les altres persones.


Hauran de complir els següents deures:

  • L’assistència als entrenaments i als partits és obligatòria, i només està permès absentar-se per causa justificada, avisant a l’entrenador amb antelació suficient.

  • Hauran de ser puntuals als entrenaments i a les convocatòries dels partits.

  • És obligatori l’ús de l’equipament esportiu del Club en els partits oficials i amistosos, i a més a més, sempre portaran els dos equipaments. 

  • Adquireixen el compromís de pertànyer al club durant tota la temporada esportiva.

  • El comportament ha de ser respectuós amb els companys/es, contrincants, entrenadors/es, àrbitres, públic i instal·lacions.

  • En tot moment han de seguir les indicacions dels entrenadors o entrenadores, delegats o delegades d’equip i membres de la Junta Directiva.

  • Es mostraran receptius i receptives, predisposats i predisposades a obeir les ordres i correccions dels entrenadors/es, tractant d’esforçar-se al màxim per tal d’aconseguir el millor rendiment físic i tècnic, tant a nivell individual com col·lectiu.

  • Abans d’iniciar cada temporada, els jugadors/es hauran de fer una revisió mèdica, les despeses de la qual aniran a càrrec seu. El Club farà les gestions adients amb centres mèdics habilitats per poder fer les revisions de forma programada en dies concrets i negociar per reduir el cost.

  • Aquells jugadors o jugadores que el Club els doni una pilota i/o pitrall han de fer-se responsables per tenir cura del mateix i la mateixa i retornar-la en finalitzar la temporada. En el cas contrari hauran d’abonar el seu valor a preu de mercat.

Els familiars

És responsabilitat de les famílies i tutors o tutores legals ajudar als seus fills/es, especialment els que tenen fills/es més joves, a mantenir el compromís adquirit amb el Club, ja que no només és una activitat d’esbarjo, també exigeix constància, esforç i disciplina.


Animaran, ajudaran i col·laboraran en tot allò que afavoreixi la bona marxa del Club, perquè són una part important i necessària per al funcionament del Club.

 

Per tot l’esmentat, es proposen les següents recomanacions:

  • Aconsellaran els seus fills/es que vagin als entrenaments i partits, com un exercici de responsabilitat i compromís amb el seu equip i amb els/les companys/es.

  • Es responsabilitzaran dels desplaçaments dels seus fills/es als partits que es jugui en camp contrari. Quan no els puguin acompanyar, es posaran en contacte amb altres familiars perquè ho faci amb ells.

  • S’abstindran d’utilitzar un vocabulari groller o tenir actituds poc correctes amb els/les àrbitres, entrenadors/es, jugadors/es propis/es i contraris/es i públic en general, en qualsevol lloc on està representat el Club. 

  • Evitaran fer comentaris tècnics al cos tècnic i als components de l’equip, tant en partits com en entrenaments.

  • Les observacions o queixes particulars les canalitzaran a través dels delegats o delegades de l’equip, qui els indicarà la persona a la qual hauran de dirigir-les.

  • Corregir els seus fills/es quan detectin actituds antiesportives.

  • Donaran importància a l’actuació i la participació dels seus fills o filles als partits, enfront del resultat. El factor important és l’adquisició dels valors de l’esport.

  • Abonaran puntualment les quotes assignades durant la temporada.

Copyright © CEH BCN Sants - Web Oficial del Club Esportiu Handbol BCN Sants · Política de cookies

bottom of page